چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

این روز‌ها برخی داروخانه‌ها نیز از قافله کسب و کار پرسود عقب نمانده و برای نمونه تفاوت آنچنانی با سوپرمارکت محل ندارند

به‌طوری که در ویترین‌ و پای صندوق‌ آنها از شیر مرغ  گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود.

البته بسیاری از سوپرمارکت‌ها نیز به قدری دارو دارند که گاهی به‌راحتی می‌توانند نسخه بیمار را بپیچند. شباهت‌های داروخانه‌ها با سوپرمارکت‌ها ابعاد دیگری نیز دارد. برای نمونه صندوقداران داروخانه‌ها نیز مانند سوپرمارکت‌دار‌ها به‌جای پول‌خرد(200 یا 500 تومانی)  آدامس وشکلات تحویل مشتری می‌دهند.

با وجود این تفاوت سوپرمارکت‌ها با داروخانه‌های جدید این است که در اغلب سوپرمارکت‌ها با احترام خاصی به تمام سؤالات مشتری در مورد کالا‌ها پاسخ داده می‌شود اما این نوع پاسخگویی در برخی داروخانه‌ها فقط به وسایل آرایشی و بهداشتی معطوف می‌شود. با وجود این در مورد دارو‌ها چنین صبر و حوصله‌ای وجود ندارد.

از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد فروشنده‌های لوازم آرایشی و بهداشتی بعضی از داروخانه‌ها علاقه زیادی برای به‌کاربردن کلمات انگلیسی مانند سافت، هارد، لایت و... دارند که به‌نظرمی‌رسد بیشتر ازآنچه معنی درست آنها را  در مورد محصولات بدانند فقط برای جلب توجه مشتری از این واژه‌ها استفاده می‌کنند. برای نمونه در مورد فروش یک نخ‌دندان فقط می‌گویند این نوع سافت است و دیگری سافت نیست.

پیک‌نیک زیر نور مهتاب

با نزدیک‌شدن به فصل تابستان و گرم‌شدن هوا خانواده‌ها زیلو و زنبیلی که در آن غذا و فلاسک چای و ظرف است را برمی‌دارند و چند ساعتی از غروب و شب را در بوستان‌های داخل شهر می‌گذرانند.

اما گاهی باید غذای خود را در تاریکی و حداکثر در زیر نور مهتاب بخورند. به‌نظر می‌رسد حال که تعداد بوستان‌های شهر زیاد شده است باید نور کافی برای آنها، به‌خصوص در روزهای آخر هفته، مهیا باشد. برای کاهش آسیب‌رسانی بعضی از افراد به بوستان‌های شهر راه دیگری باید انتخاب شود زیرا خاموشی چراغ‌های آنها محیط را برای فعالیت اراذل‌واوباش فراهم می‌کند.

مالخری ناآگاهانه 

با اینکه سارقان و مالخران جزو اقشار منفور جامعه هستند اما گاهی خود ما ناآگاهانه دست به خرید اموال دزدی می‌زنیم. برای نمونه خرید قالپاق‌ها یا رینگ‌های دست‌دوم از فروشنده‌هایی که هیچ نام و نشانی ندارند با مالخری هیچ تفاوتی ندارد. سارقان این اشیا پس‌از سرقت آنها این نوع کالا‌ها را به علاقه‌مندان ارزان فروخته و برای سرقت‌های بعدی آماده می‌شوند.

البته این نوع مالخری به قالپاق و لوازم خودرو محدود نمی‌شود. بسیاری از اشیای دست‌دوم مانند ضبط‌خودرو که به‌وسیله برخی افراد معتاد یا دوره‌گردها فروخته می‌شود سرقت شده و خرید آنها مصداق مالخری است. بنابراین در نوع خرید خود باید دقت بیشتری داشته باشیم.

وجدان کاری

با اینکه برخی تعمیرکاران و تاسیساتی‌ها تمام توان خود را برای تعمیر لوازم  و غیره به کار می‌گیرند تا هزینه اضافی به مشتری تحمیل نشود اما در مقابل، برخی نیز به هزار‌ترفند گوناگون متوسل می‌شوند تا برای فرد خرج‌تراشی کنند.

برای نمونه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید مسیری که به‌راحتی می‌تواند با یک لوله مستقیم لوله‌کشی شود با دور‌زدن مسیر، چند متر لوله‌کشی اضافه می‌شود و چنانچه این حرکت متضاد با اخلاق حرفه‌ای در چند بخش از ساختمان تکرار شود هزینه قابل توجهی از صاحبکار دریافت می‌شود.

گاهی نیز به‌محض مواجه‌شدن با کوچک‌ترین ایراد لوازم موتورخانه، پیشنهاد تعویض آن به صاحبخانه داده می‌شود؛ در حالی که همان‌طور که پیش از این نیز یاد شد تعمیر این نوع لوازم به‌راحتی و با هزینه کمتر می‌تواند انجام شود.

کد خبر 108344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز